mandag 28. juli 2014

Et lite livstegn

Her kommer et lite livstegn i fra meg. Det begynner å bli noen måneder siden forrige innlegg, men jeg ser jo at det er mange lesere som fortsatt følger meg og da tenkte jeg det kunne være greit med en liten oppdatering:) Alt er strålende og vi har sommerferie! Deilig! Jeg har en uke igjen og den skal nytes til det fulle. Det er så himla godt og kunne tilbringe masse tid med familien.

I sommer har vi fått gjort utrolig mye innimellom skikkelig ferie og fullstendig avslappning.

Siden april har vi hatt konfirmasjon og selv om vi hadde planlagt og kjøpt inn det aller meste i god tid, ble det litt høye skuldre og småstress på slutten. Men - vi kom i havn til slutt og det ble en skikkelig koselig og vellykket feiring med kjære og nære! Maten lagde vi selv, i tillegg til masse god hjelp fra familie og venner. Og det var overflod!

Til neste konfirmasjon om fem år.
Note to self: Trenger ikke ha mat nok til å brødfø hele Norges befolkning...

Her kommer et lite bilderas fra konfirmasjonen:)



Bordet ble dekket med peoner i ulike rosafarger, hvite Astrantia major og orange grennelliker. De orange nellikblomstene vises ikke så godt på bildene, men den orange fargen var så frisk og fin til den søte rosafargen. Vasene var blanke norgesglass og turkisblå Ball glass fra USA.

Duken var i lin og ble kjøpt i metervare på Ikea.


Lyslenkene over bordet gav fin stemning.


De små godteriglassene fungerte som bordkort og disse ble fylt med lyse - og mørkerosa karamelldrops. De rosa etikettene er dymotape. (Tips til disse bordkortene fant jeg på Pinterest, Marie Friis)
Ellers hadde vi hvite linservietter og på toppen av hver serviett, la jeg en liten fjær som var dyppet i gullglitter som pynt.


Drikkedispenserne var supre og en stor hit blandt barna:) Den ene var fylt med saft og den andre vann med limeskiver og sitronmelisse. (Vises ikke på bildet, da jeg knipset bilder før bordet var helt ferdig.)



Til mat hadde vi tapas/koldtbord + ulike oster og kjeks. 


Konfirmanten var nydelig i Grafferdrakt fra Husfliden.


På gavebordet satte jeg fram en gammel skrivemaskin, hvor navnet til konfirmanten stod plasert på toppen av tastaturet i scrabble bokstaver. På arket som satt i skrivemaskinen stod det at det hadde vært hyggelig om gjestene kunne skrive en liten hilsen i boken som lå på bordet. Utrolig koselig se alle fine ord i ettertid! Hvilke gaver hun fikk fra hvem ble også skrevet ned i boken, noe som vil komme til nytte under takkekortskrivingen.
Til alle kortene hadde jeg satt fram et lite treskrin med to gamle konfirmasjonskort som pynt.


En gammel ramme ble brukt som dekorasjon til små kort jeg hadde laget på forhånd.
Den gamle settekassen pyntet jeg med ulike mønsterark, pynt og ulike bilder av konfirmanten. 




Fine orange nellik i norgesglass.

Ønsker alle en strålende start på den nye uken!

7 kommentarer:

  1. Så flott og gjennomført pyntinga var. Jammen hadde du gjort deg flid med dekoren.
    Så morsomt med den skrivemaskina og rammen og settekassen. Det er så mye
    kreativt å se rundt om kring. Noe å ta med seg videre. Takk for at du deler.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Så fint du hade dukat, och vilken fin idé
    med godisburkarna som placeringskort.
    Blev en fin dag för din dotter.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  3. Det var en drømmekonfirmasjon vel :) Nydelig bord, vakker jente, vakre detaljer som det å skrive en hilsen, nydelig mat osv :)

    Vakkert nydelig !

    Sommerklemmer fra Monica

    SvarSlett
  4. Så vakkert pynta:)her blir det konfirmasjon til neste år så må huske alle tips og ideer folk har!
    Godt eg har god tid enda:)

    Fin søndag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  5. Sooooo beautiful!!!
    All my best and a happy happy time
    Elisabeth

    SvarSlett
  6. Thanks for taking time for sharing this article, it was excellent and very informative. It's my first time that I visit here. I found a lot of informative stuff in your article. Keep it up. Thank you....Cardsharing Server

    SvarSlett
  7. What a pretty blog. Your photos are truly stunning. I love the table settings. Such relaxed elegance. Please stop by for a visit.

    Janet

    SvarSlett