søndag 18. august 2013

August


August er det mykeste myke jeg kjenner,
denne skjelvende streng mellom sommer og høst,
denne dugg av avskjed i mine hender.
Einar Skjæraasen


Vi er kommet halveis i august måned og man kan kjenne at dagene og nettene blir kjøligere. Luften om morgenen er skarpere. Høsten puster oss i nakken.
I morgen står et nytt skoleår for tur; sekker skal pakkes, matpakker smøres, klær legges fram. 
I år har vi førsteklassing igjen. Minstemor skal begynne på skolen.

Jeg husker godt min egen første skoledag. Jeg hadde turkisgrønn bukse, hvit seilerjakke med knyting i livet og orange ransel. Jeg holdt mammas trygge hånd når vi gikk oppover i skolegården. Jeg husker åpningssamlingen i festsalen der vi ble ropt opp en og en og delt inn i klasser. Så spent, forventningsfull og med tusen sommerfugler i magen. Spenning og glede gikk hånd i hånd.

I morgen er det Oda sin tur. Nye klær og sko er kjøpt inn og klare til å brukes. 
Vi er klare for et nytt kapittel!




Nyt søndagen!

4 kommentarer:

  1. Så spännande och börja skolan, kommer
    bli en fin dag. Och jättefin matsal
    har du, underbara bilder.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  2. Så spennende med skulestart og det kiler alltid litt i magen:)tenk allerede august og den er vi kommen til midten på,utrulig!
    Nyt kvelden!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Vakre bilder!!!
    Tillykke med 1.klassejenta!

    Klem

    SvarSlett
  4. Åhhh så spännande!
    Så fint du har i din matsal!
    Love it!
    Ha den fin vecka
    kramar Kathrine

    SvarSlett