torsdag 18. april 2013

En forkjærlighet...

...for det gamle, unike og vakre. Jeg ELSKER gamle ting og møbler. Jeg har alltid gjort det - så lenge jeg kan huske. Gjenstander og møbler som bærer på en historie - ting som har tilhørt generasjoner før meg - unikt håndtverk. Fasinerende!


Gammelt fattigmannssølv og kirkekandelabre er noe jeg aldri blir lei av.




Gammelt fransk Louis Philippe sølvspeil med fineste patina og orginalt speilglass skimtes i bakgrunnen.

Jeg vil ønske alle nye følgere hjertelig velkommen! Tusen takk for hyggelige kommentarer og tusen takk til dere som besøker meg uten å legge igjen spor. Jeg setter utrolig stor pris på dere alle sammen! Kjempemoro at flere finner veien til Anno 1924:)) 

God kveld til alle som titter innom!

11 kommentarer:

  1. Mmm, dette er snadder for øyet!! Vakkert, vakkert:)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Nydelig blogg du har:) Liker veldig godt den stilen du har!:)
    Har lagt meg til som følger av bloggen din!
    Klem Reidunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Tusen takk! Så koselig å høre:)
      Velkommen skal du være:))

      Slett
  3. Det er utrulig vakkert med gamle flotte ting og det du viser her på bildene var utrulig vakkert:)
    Det er noko med møbler og gjenstander som har historie,spesielt:)

    Ein flott dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Det er som å høre om seg selv dette:)Har også elsket gamle ting fra jeg var liten..ingen i min familie skjønner hvor jeg har det fra for jeg kommer fra en familie som eide lite av gamle skatter.Ofte pleide jeg å smukkikke gjennom en sprekk i en låve som var naboen vår eide, for å beundre alt det gamle som sto der inne...Engang kom kona og jaget meg avgårde,tenk om hun heller kunne tatt meg med inn og fortalt litt om de gamle tingene som sto der istedenfor..det hadde nok blitt en drømmedag for ei lita jente:):)Det er nettopp dette jeg synes er så gøy med blogg og "treffe" andre som deler din fasinasjon.Du har en slik flott blogg jeg kan like veldig godt:)
    God helg,klem Vibeke

    SvarSlett
  5. Spegeln är underbart vacker och
    så fin ljusstake. Du har ett så
    fint hem.
    Önskar dig en skön helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  6. Hei! Så utrolig fin blogg du har! Kjempeinspirerende og som jeg vil følge om det er greit? Tusen takk for at du deler så flotte bilder med oss!

    Stor klem, Anne <3

    SvarSlett
  7. Tusen takk! Selvfølgelig får du det!:)) Velkommen til deg også!:))

    SvarSlett
  8. Du har det så vackert!
    Ha en fin helg
    Kramar Kathrine

    SvarSlett
  9. Det er nogle smukke ting, du viser. Også i din header. Gamle ting har ofte en historie, eller spor fra det, så man kan næsten kun blive fascineret af det.

    Hav en dejlig fredag
    Birgitte

    SvarSlett
  10. Utrolig vakkert!! Helt enig med deg!

    Klem, Hanne

    SvarSlett