onsdag 24. april 2013

Postens geniale service!

For en stund siden kjøpte jeg en benk som jeg fant på en butikk i Danmark. Jeg betalte for både benken og frakten på varen, og pakken ble sendt avgårde til Norge. Jeg fikk tilsendt sporingsnummer og gledet meg vilt til den skulle ankomme hjemplassen min. Jeg fulgte nøye med på sporingen og etter en stund så jeg at den hadde ankommet Oslo. Ikke lenge igjen til den kommer nå tenkte jeg. Dagene gikk og ingen hentelappe kom i posten. Det nærmet seg påskeferie og vi skulle reise avsted til hytta. Jeg gikk inn på posten sine sider igjen, en siste gang før avreise, sånn i tilfelle den hadde ankommet byen. Neida, ingen nye oppdateringer, fortsatt destinasjon Oslo. Merkelig tenkte jeg, før jeg slo meg til ro med tanken på at når jeg kom hjem fra påskeferie, hadde det garantert kommet hentelappe i postkassen. Vær litt tålmodig nå, tenkte jeg med meg selv.

Etter en lang og deilig påskeferie, var det enda ikke kommet noen lappe. Tålmodighet, slutt. Jeg gikk straks inn på postens hjemmeside og tastet inn sporingsnummeret. Informasjonen lyste opp foran meg.
Destinasjon: Danmark, Copenhagen!!!! Whaaaat??! Så jeg rett? Hadde benken blitt sendt tilbake? Hæ? Er det mulig? Irritert og lettere forbannet ringte jeg til posten og lurte på hva i all verden som hadde skjedd. Damen på telefonen spurte etter navn, adresse og sporingsnr og kunne etter en stund fortelle at ja - pakken var sendt tilbake etter noen dager på grunn av ufullstendig adresse. Adressen manglet nemlig husnummer. "Dere kunne ikke slått opp navnet mitt på nett da? Da hadde dere fått opp fulle og hele adressen i løpet av, tja, la oss si 30 sek?" "Vi driver ikke med adressesporing", var det jeg fikk til svar. "Ok, men det var jo sporing på pakken og noen hadde jo garantert hentet den om dere hadde ventet litt? Den ble jo sendt tilbake flere uker før hentefristen? I tillegg har det jo vært påske og helligdager". Neida, ufullstendig adresse = retur av pakke. Sånn var det bare med den saken. Er det mulig?? Hva med service? Ikke det nei. Samtale slutt.

Jeg måtte på nytt sende mail til butikken i Danmark, forklare det hele og spørre pent om han ikke vær så snill kunne sende benken på nytt. Herlighet, han måtte jo tenke sitt.
Etter en stund fikk jeg svar, at joda, han kunne sende pakken på nytt - jeg skulle ikke uroe meg. Benken skulle nok komme på plass hos meg. Aldri hadde han vært borti lignende tidligere og han måtte spørre om postmannen her i byen gikk i for små sko;) Det viste seg nemlig at adressen ikke var ufullstendig, men han hadde skrevet nummeret til nabohuset. Har du skrevet feil husnummer sier du? - send pakken tilbake umiddelbart!
Deretter ble benken sendt for andre gang og frakt måtte betales på nytt. Nesten 1000 kr betalte han for å få den avsted igjen. For en servise!!
Nå har jeg endelig fått benken i hus og alle hjerter gleder seg!:)) (I hvert fall mitt. He,he)

I mangel over bilde av benken legger jeg ved et vårlig bilde med perleblomster og krokus istedenfor.
Bilde av benken kommer senere:)



Ha en fortreffelig kveld!

8 kommentarer:

  1. Herlighet det er typisk posten det der,og så firkanta men godt du fekk benken tilslutt,gleder meg til å sjå den:))

    God natt til skjønne deg:)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Ganske utrulig ja!!! Ikke lett å forstå seg på heller!!
    Godt du endelig har benken i hus...jeg gleder meg å se den :)
    Nattinatt

    SvarSlett
  3. I ALL VERDEN!!! Jeg hadde blitt så SINT! Fraktmann er tingen i allefall hvis du bor i østlandsområdet...gleder meg til å se benken, da:))

    KLEM!

    SvarSlett
  4. Gleder meg til å se benken!!!!!
    Litt av ei historie du deler her...

    Nydelig Krokusbilde♥

    Klem Mette.

    SvarSlett
  5. Forskjell på servic ja du!
    Posten kan du få gratis av meg. Vet ikke hvor mye styr det har vært... Slikt merkes når det sendes ørtogførti pakker i uken!
    Men bra Danskene er god på service da ;-)
    Gleder meg til å se benken!!!!
    Klem, Tine
    PS! Tusen takk for varmende kommentar inne hos meg <3

    SvarSlett
  6. Åhh vad spännande!
    Kramar Kathrine

    SvarSlett
  7. Du verden, er det mulig!
    Jeg har en "dårlig sevice" historie fra posten også. Jeg hadde som deg bestil varer fra Danmark til nettbutikken min.
    En dag ringte det en mann fra Sogndalen (jeg bor i Trondheim) og sa han hadde fått levert en pakke på døren som vissnok skulle til meg. Både navn og adresse på pakken stemte med dit den skulle, altså til meg, og det var ingen av delene som var likt hans navn eller adresse.
    Han hadde åpnet pakken før han så det var sendt feil... Han var heldigvis ærlig (for varene var forhåndsbetalt) og gikk på posten og sendte den til meg. Men det varte og rakk før pakken kom. Jeg ringte posten, og de kunne fortelle at pakken hadde gått tjenestevei, fra Danmark til Oslo og nå var den på vei til meg, og at den hadde vært i Sogndal trodde de ikke på!!!
    Pakken kom frem til meg tre uker etter avreise Danmark, den var åpnet av mannen i Sogndal og tapet igjen, men ikke i følge posten da....
    Ha en fin dag :-)
    Nina

    SvarSlett
  8. Man baxnar, vilken dålig service.
    Man tycker nog att posten lätt kunde ha
    spårat dig. Men det slutade ju bra, ska
    bli roligt och se bänken.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett